luni, 8 iunie 2009

Astazi, mai mult sau mai putin intamplator, am ajuns pe site-ul ACrR (Alianta civica a romilor din Romania; corect se scrie "romilor" cu "R", insa pentru tigani nici macar sa apas tasta shift nu ma sinchisesc). Acesta asociatie non-guvernamentala,infiintata in 2005,intrece pe oricare alta prin eficienta. De ce? Citeste mai departe...
  • In anul 2005, am facut 14 ani si, obligat sau nu, a trebuit sa imi fac buletinul. In cladirea extrem de mica a SPCLEP Braila, erau doua ghisee, unul pentru rromi si unul pentru romani. Daca la cel pentru romani era o coada interminabila, stateai 4-5 ore ca sa iti vina randul, la celalalt veneau cate 2 3 tigani, o data la 1-2 ore; imediat ce terminau la ghiseu, intrau sa faca poze intr-o camera alaturata; dar credeti ca stateau la rand ca ceilalti romani? No, intrau in fata tuturor. Ei au drepturi tu... tuu roman rasist...
  • In vara anului 2006, am dat examenul de capacitate. - trec direct la subiect - Ma uit pe lista elevilor din clasa in care am fost repartizat. Majoritatea aveau medii de la 8,50 in sus, numai 1 persoana avea 7 si ceva. Hmm... imediat dupa nume era scris: rrom. Deci, erau 30 de locuri in clasa aia (30 nu e numarul exact, dar nu imi amintesc cate locuri erau) , 29 aveam medii peste 8.50, unul 7... asta inseamna ca un roman, ce avea 8,49, nu a prins loc in acel liceu.
  • "Prin 2003 cand am dat admiterea la SNSPA,Stiinte Politice, erau un nr de 60 de locuri la buget, si 5 (parca) dintre acestea erau dedicate romilor. Toate bune si frumoase. Banuiesc ca majoritatea stiu de SNSPA si cat de pretentioasa este aceasta institutie. Nu am sa vorbesc despre asta aici, dar cum ti se pare ca atunci cand lupta pentru un loc la buget este acerba (ultima medie cu care s-a intrat fiind undeva la 9,50, in conditiile in care se sustinea un examen) niste negriciosi din astia, sa intre fluierand cu 5, mai grav decat atat cu 4. Mie, personal, nu mi-a picat deloc bine. Au fost, pare-mi-se, 3 candidati pe acele 5 locuri, unde unul a luat ceva gen 7, unul 5, si unul 4. Nu cunosc cu exactitate, oricum mult sub linia care se tragea sub romani. Acesi 3 crai au fost colegii mei de an, cu pretentii de oameni inteligenti." Autor: WildCat
>Astfel, in doar 2 ani de existenta, ACrR a reusit sa obtina drepturi "egale" pentru rromi. Oare pentru romani lupta cineva??

Pe site-ul asociatiei: "Alianta civica a romilor impotriva romanilor din Romania" scrie: "În plus, milităm pentru implicarea organizaţiilor locale de romi în conceperea, monitorizarea punerii în aplicare şi evaluarea politicilor de incluziune şi egalitate de şanse, în beneficiul romilor, măsuri promovate şi de Uniunea Europeană." Uluitor, "egalitate de sanse, in beneficiul romilor". Daca sa pierzi locul la liceu, sa iti intre altii in fata atunci cand stai la coada e egalitate, eu sunt cel mai tare blogger din Romania.

Doar sa fii nebun sa te intrebi: "De ce unii oameni sunt rasisti?". Oare de ce?!

Daca ai o intamplare similara, din experienta proprie sau "din auzite", te rog sa o impartasesti si eu o adaug in acest "pomelnic"
Un widget cool pentru blogul tau!