miercuri, 26 august 2009

M-am angajat ieri intr-o discutie cu o tanara domnita ce pretinde a dori sa urmeze cursurile unei facultati de drept,pentru a profesa ca avocat,dupa spusele dumneaei.Dialogul a inceput dupa cum era si firesc pe tema vietii de student,intrucat si eu sunt(sau voi fi) student la drept.Stimabila ma intreaba la un moment dat daca ma cred in stare sa fac dreptul,sau daca ma cred suficient de bun.Duduie,din moment ce am ales sa urmez cursurile unei astfel de facultati,mi se pare logic si indiscutabil faptul ca ma simt potent intelectual sa le si finalizez."Ai stofa de avocat?"...raspunsul meu ar fi trebuit sa fie "nu,am trening si adidasi de avocat"Desigur,eu i-am raspuns,intorcandu-i practic intrebarea si mergand pe acelasi fir logic,daca ea se simte in stare sa faca ceva,in speta,sa urmeze cursurile unei facultati,completand ca oricat de buna ar fi in domeniul respectiv,mereu va fi cineva mai bun.Din acest moment,onorabila a inceput a se manifesta atat fizic cat si verbal,dovedind practic ca nu are nici cele mai banale notiuni de buna purtare,ca sa nu mai vorbim de codul etic si deontologic pe care ea va trebui sa-l aplice,fiind o viitoare avocata.Firul discutiei a continuat,subiectele diversificandu-se.Am ajuns la un moment dat a vorbi de manelisti:Da prieteni! Ascult,pe langa toate genurile muzicale SI manele!Injurati-ma,blestemati-ma,etc...este alegerea mea.I-am spus stimabilei ca 95-96% dintre tigani fura,agreseaza persoane,dar ca restul sunt oameni onorabili,ce muncesc cinstit pentru a castiga un ban:ce fac ei mai exact?Canta.Sunt ferm convins ca in viziunea ei,si a voastra cititorilor,sunt un taran badaran,incult ce nu se poate preta la alt gen muzical decat manele.Am explicat ca mie imi place de un anume Florin Salam,nu doar pentru felul cum abordeaza muzica,ci pentru felul sau de a fi;de asemenea,am argumentat ca desi castiga enorm de mult in comparatie cu mine si cu altii,el nu a uitat ca a fost candva om simplu ca si noi,si nu este tipul omului excentric,ci din contra,a ramas asa cum era la inceput:simplu.Ceea ce am apreciat insa cu adevarat este iubirea pe care i-a purtat-o sotiei lui,care din pacate s-a stins din viata anul acesta,iubire de care cel mai probabil duduia asta nu are parte.I-am spus ca m-am uitat la tv ori de cate ori era vreo emisiune cu sau despre el,si mi-a placut sa vad o zi din viata lui,sa-i vad sotia si copii la televizor,etc...La un moment dat,la o emisiune acesta a spus "Aici unde e iadul pe pamant,eu am cunoscut iubirea aia curata de la Dumnezeu",replica care m-a impresionat profund,facandu-ma sa ma gandesc ca el si-a iubit familia mai mult decat orice.Pitipoanca mi-a raspuns dur:"Ce..?te uiti la televizor,mananci cacatul pe care ti-l baga ala pe gat,ca sa-si faca reclama".Mai deontoloago,mai rafinato,mafaldo,cand ii moare nevasta-sa...tu crezi ca ala isi face reclama pe seama trecerii ei in nefiinta?La treaba cu mancatul rahatului,inclin sa cred ca dintre noi,nu stiu cine este un consumator mai fidel,intrucat ea urmareste mult mai multe emisiuni cu vedete,iar eu ma uit doar seara 1 ora la Mircea Badea,si o ora la orice altceva,numai mondenitati sa nu fie.I-am intors replica,spunandu-i "Prefer sa ma uit la o emisiune ce prezinta o zi din viata lu' Salam decat sa vad o emisiune despre ce absorbante mai foloseste Nicole Sherzinger,sau cum pastele masii o mai cheama pe urata aia,pentru ca da prieteni,exista emisiuni ce prezinta pana si mici detalii precum acela mentionat anterior.Distinsa domnita a incalcat o norma esentiala de bun simt,si anume aceea ca "gusturile nu se discuta"Lasandu-l la o parte pe el,am intors cadrul discutiei spre restul tiganilor,respectiv aceia care fura si dau in cap.I-am spus ca impotriva lor trebuie luate masuri radicale,pentru a putea schimba ceva in privinta proastelor obiceiuri de care ei dau dovada.Am luat in discutie cazul unui interlop care a ucis 2 baieti de vreo 24-25 de ani,care s-au luat de fii-su.Ea mi-a raspuns ca "trebuie sa vorbesti frumos cu ei,si sa-l pui pe baiat sa se bata cu ei".Mai duduie,baiatul meu vine batut acasa,la mine,cerand ajutor deoarece el avand vreo 14 ani ii este imposibil sa le faca fata alora cu 10 ani mai mari ca el,si eu sa-l pun inca o data sa-si mai ia bataie??Eu i-am raspuns ca i-as bate serios prima data,dupa care daca se mai intampla ceva asemanator,i-as impusca a 2-a oara.Ea,vizibil oripilata,mi-a raspuns ca mentalitatea mea denota faptul ca sunt un om prost,un nebun,si ca daca mi s-ar intampla ceva,prietena mea s-ar bucura enorm ca a scapat de un asemenea om(prietena mea asista desigur la toata palavrageala).Mi se pare un gest demn si onorabil sa-ti aperi familia cu orice pret,si nici un risc nu este prea mare cand vine vorba de familia ta.Simplu nu?Baiatul meu merge nestingherit pe strada,tu te iei de el,fiind ciumpalac dotat muscular.Vine acasa,imi spune ce s-a intamplat,ma iau si eu de tine.Dupa ce "te rezolv",iti spun cu cel mai mare respect ca daca se intampla a 2-a oara,te impusc.Ea mi-a spus ca sunt un prost,un nebun ordinar,ca nu sunt suficient de matur,si ca prietena mea se va bucura in momentul cand va scapa de mine.Intelectualo,sunt asa cum sunt fiindca am suportat deja prea multe,prea multi s-au luat degeaba de mine,si cand eram copil,pe la vreo 13 ani mi-au pus tiganii cutitu la gat pentru 2 biscuiti.De asta imi doresc sa imi protejez familia,si daca s-ar lua de familia mea,i-as impusca fara nici cea mai mica urma de resentiment,sincer.Da,dupa cum ai spus-o si ieri,sunt un criminal!Si inca unul cu sange rece.
Am revenit apoi la cei care canta pe la nunti.Aceasta a inceput din nou manifestarile epileptice,slobozind din nou niste vorbe care dupa parerea mea,le depasesc.A spus ca ar trebui ca toti cei care canta pe la nunti sa fie impozitati de stat,si ca si eu,care imi castig traiul de zi cu zi tot de la nunti (filmez,fac poze,etc...)ar trebui sa-mi deschis o firma,si la randul meu sa platesc impozit la stat.Asemenea sfat nu am mai primit in viata mea:de ce mama dracu sa-mi deschid firma,si din banii castigati sa platesc un sfert statului,cand pot sa-mi ramana toti mie,si sa duc un trai cat de cat decent?Desigur,mica aia parte de bun simt care se pare ca mai rataceste in mine m-a impiedicat sa-i spun ca ar trebui adoptata o lege si impotriva tatalui ei,care munceste in italia,si ca daca s-ar adopta,pitipoanca nu si-ar mai putea permite sa mearga in cluburi sau la sala,dar respectul deosebit pe care i-l port familiei ei,si se pare ca (inca) i-l port si ei,m-a impiedicat sa fac asta.Ba mai mult,ea,fiind cu 3 ani mai mica decat mine,mi-a dat sfaturi despre cum si unde ar trebui sa muncesc.Pai bine mai emancipato,tu,care nu ai muncit 1 singura ora in viata ta,imi dai mie sfaturi despre munca?Cand am inceput eu sa muncesc si sa-mi ajut din toate puterile parintii,tie inca nu-ti incepusera a creste sanii.E ca si cum ti-as da eu tie sfaturi despre ce droguri sa consumi.As putea continua la infinit,intrucat dialogul a fost unul derizoriu,intrucat nu se putea ajunge niciodata la un consens din partea amandurora.Doream doar sa imi exprim frustrarea,si sa va marturisesc ca niciodata in viata mea,nu mi s-au adresat asemenea cuvinte jignitoare,si sincer nu am auzit nici o tanara domnisoara sa slobozeasca asemenea vorbe la adresa unui baiat cu care conversa,prezenta fiind si iubita acestuia,cu care ea (duduia) se afla intr-o oarecare relatie de rudenie.Desigur,in mare parte a conversatiei am tacut,poate din rusine,atat fata de prietena mea,cat si fata de situatia creata.Daca nu i-as fi purtat respect ei,sau prietenei mele,jur c-as fi facut-o cu ou si cu otet,pentru ca imi e foarte usor sa critic,dar am preferat sa o las doar pe ea sa se manifeste zgomotos,precum un clovn de la circ.
Rusine,mie pentru mentalitatea proasta de care dau dovada,ei pentru lipsa manierelor pe care pretinde ca le-a dobandit...
Un widget cool pentru blogul tau!