joi, 21 mai 2009

Iaca timpu trecu si se facu joi; dupa ce am scapat de ordinarele teze am ajuns la extraordinarele teste pentru verificarea "cunostintelor". Intr-o zi calduroasa de mai cand pasarelele ciripesc si pomii imbiba orasul cu mireasma lor frumos mirositoare ce ar fi mai placut decat o lucrare la istorie....

M-am trezit buimac la ora 6:30 cu taraitul specific sovietic al alarmei desteptatoare a telefonului meu si cu gandul la oamenii cu paltoane lungi si negre ce coborau dintr-un mercedes ale carui 2 litere de pe portiera se distingeau clar, erau doi de S in forma de fulger (o actiune ce se desfasoara pe o alee din Berlin in cel de-al doilea razboi mondial). Toate acestea s-au desfasurat in visul din noaptea aceea, dupa ce mi-am dat seama ca au trecut 65-70 de ani de atunci m-am ridicat din pat si am plecat spre bucatarie... Dupa satisfacerea tabieturilor matinale am plecat spre scoala (pacat ca sunt doar 100m pana acolo) cu gandul la lucrarea ce aveam sa o dau si pentru care imi invatasem razboiele mondiale. Pe drum imi pregatisem lucrarea "mintal" si imi spuneam ca voi lua un 10...

Cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de la targ,avusei o surpriza de toate zilele. Strengarul profesor de istorie scrie pe tabla cu totul alte subiecte: "Societatea natiunilor unite" si "ONU". Iaca teapa... ce te faci? uite stanga,uite dreapta...nimeni nu stia.(toti se pregateau de o copiere in masa).
Dupa ce facu prezenta ,timp in care am reusit sa scriu juma de pagina... din caietul asezat strategic in banca, tovarasul profesor se infatisa langa mine... cica pentru a avea o vedere mai ampla asupra clasei (mentionez ca stau in ultima banca) si na incurcatura... ce te faci ca nu mai poti copia.. Da` crezi ca am renuntat? E iasi... Am deschis caietul in banca si dai copiat cu "sectoristu`" langa mine. Jucaus din fire se facu ca se uita la lucrarea unui coleg de pe randul celalalt, moment in care eu am dat pagina. Tzop, strengaru facu o intoarcere brusca si ma prinse in fapt. Imi ia foaia, imi taie lucrarea si ma anunta ca sunt liber.
Ma ridic aparent calm din banca si surpriza.... capul tuturor celor din primele 2 banci de pe fiecare rand forma cu pieptul unghi de 90 de grade, cu ochii fix atintiti asupra caietelor ce le aveau pe genunghi. Am zis : "Asta da noroc" si am iesit "victorios", salutand politicos pe fostul UTC-ist a carui numar matricol inca strange bratul zbarcit in amintirea vremurilor trecute si care a invatat istoria modificata in ultimul congres al CC in care nume precum Stefan Foris si Ion Antonescu ajungeau la ghena si erau "sterse" din istorie, iar nume precum Ana Pauker si Teohari Georgescu erau "reabilitate" si cinstite in ultimele numere din "Scanteia"... Rusine!
Un widget cool pentru blogul tau!