joi, 9 iulie 2009

Iaca am revenit eu dupa cateva zile de hibernare, perioada in care - fireste - nu am mai scris nimic.
In aceste 3 4 zile am umblat dupa actele necesare pentru permisul de conducere...

Luni am cercetat preturile si ce includ aceste preturi... Adica vroiam ceva ieftin, dar de calitate. In sfarsit, dupa lungi dezbateri, am ales scoala Elegant (din Braila). De ce? Se afla la o distanta destul de mica de casa (lucru important pentru mine), au o gama relativ larga de masini si alte cateva chitibusuri... toate la 750 de lei. Prin acel "toate" ma refer la cursul de legislatie rutiera (20 de sedinte) si la sedintele de condus (15 sedinte). Zis si facut.

Pentru ca nu imi place sa las toate pe ultima suta de metri, marti m-am dus la liceu sa imi scot un act de studii (era in drumul meu si necesar pentru dosar) si apoi m-am dus la scoala sa ma inscriu si sa aflu mai multe informatii. Bun, nu o sa mai lungesc povestioara si o sa trec exact la informatii despre permis.

Pentru ca sunt un adept al lucrurilor simple si urasc drumurile inutile, o sa va dau informatii exacte si detaliate.

  1. Cand va hotarati sa incepeti o scoala de soferi, asigurati-va ca aveti suma de 1000 ron sau ca o puteti obtine in cel mult o luna.
  2. Pentru ca majoritatea vor permisul la 18 ani, atentie la valabilitatea actului de identitate. Din iulie/august 2005 valabilitatea s-a schimbat; astfel: se face buletinul la 14 ani, expira la 18! Nu puteti da examenul cu un buletin expirat. Dureaza minim o saptamana emiterea acestuia.
  3. Cazierul judiciar se obtine de la sectia de politie, costa 11 lei (10 lei se platesc la sediu + 1 leu timbrul fiscal). Pentru obtinerea acestuia completati o cerere acolo sau pe internet. O sa primiti un e-mail cand este gata pentru a va duce sa il ridicati. (eu am primit in 24 ore e-mailul). Pentru Braila: Cazier online.
  4. Fotografii color tip permis de conducere: 2 bucati.
  5. Chitanta de 5 lei platiti la Finante pentru examen categoria .... (A,B....)
  6. Chitanta CEC - 68 de lei.
  7. Act de studii. Se cere de la secretariatul liceului/facultatii.
Pana aici maxim 100 de lei. Toate de mai sus se pot face inaintea inceperii scolii.

Acum va inscrieti, depuneti toate actele de mai sus si dati un avans (obligatoriu in majoritatea cazurilor). Sa aveti si buletinul!!

Se face dupa inscriere:
  1. Avizul psihologic - aprox 35 de lei.
  2. Fisa medicala - doar de la policlinicile: Judeteana,Municipala, CFR sau policlinica cu plata + chitanta. (aprox 50 de lei)
Alti aprox 100 de ron.
Mai sunt cateva acte ce alcatuiesc dosarul, dar nu este nevoie sa umblati dupa ele: fisa de scolarizare, fisa detinatorului permisului de conducere, copie dupa actul de identitate(se face la inscriere), cerere examinare; toate facandu-se la secretariatul scolii.

Astfel, 750 ron, cu aprox 200 de ron se fac 950 de lei- deci acei 1000 de roni (a se citi bine... RONI, nu ROMI :)) ) despre care va spuneam.

Astfel dosarul va fi gata rapid si nu mai trebuie sa umblati dupa acte pe perioada scolii.
Un widget cool pentru blogul tau!