sâmbătă, 13 iunie 2009

Ma gandeam eu zilele trecute ca ar fi cazul sa sustin ceva... Dar ce? Pai ce imi place? Sa scriu pe blog, sa pierd timpul pe net, sa ma uit la TV si.... sa citesc. Hmm... sa citesc?! Beculetul se aprinse fara sa apas pe intrerupator.... Gata! (am zis) Promovez lectura...

Din cate am observat majoritatea rasfoiesc o carte doar daca este neaparata nevoie, ceea ce,pana la urma, este de inteles.... Lectura este un hobby si o forma de entertainment,care, datorita avansului tehnologic, si-a pierdut multi "fani" si atrage din ce in ce mai putini adepti.

Daca analizam putin, inainte de `90 , lectura era una din principalele ocupatii ale tinerilor; lucru normal avand in vedere ca accesul la posturile TV era extrem de limitat; inca nu erau calculatoare, deci nici internet,etc. Si, ca sa facem haz de necaz, putem spune ca in perioada comunista se promova lectura si activitatile eco-friendly.

Cititul este cel mai putin costisitor hobby si cu avantajele cele mai mari pentru individ. Dezvolta intelectul, creativitatea, vocabularul.... lista poate continua. Citesti o carte, ajuti mediul!! Realizez un scenariu:
Sunt acasa, ma gandesc sa fac ceva relaxant. Am de ales intre: calculator, televizor si o carte. Bun... Le studiez: Tv-ul consuma curent electric, emana radiatii electromagnetice, pierdere de timp intrucat schimb de pe un canal pe altul si nu gasesc decat talk-show-uri fara esenta si filme low-budget pe care le-am vazut de multe ori, sfarsesc prin a inchide televizorul.... Calculatorul consuma curent electric, emana caldura (vara nu este placut), poate fi zgomotos, pierdere de timp: uneori nu fac altceva decat sa stau pe messenger, sa ascult muzica sau/si sa citesc mail`ul ori ziarele. Cartea: iti ofera o sumedenie de informatii, nu consuma energie, nu se incalzeste, nu polueaza fonic, nu ocupa prea mult spatiu,etc etc. Deci, aleg sa citesc o carte!!

Am cateva intrebari pentru tine:
Care este prima carte citita? La ce varsta?
Ce carte citesti/urmeaza sa citesti?
Ce carte ti-a placut cel mai mult?

Incep eu:
Prima carte pe care am citit-o a fost.... "Robison Crusoe" de Daniel Defoe. Asta cand aveam... 9 ani. In prezent citesc "Uragan asupra Europei" de Vintila Corbu si Eugen Burada. Cel mai mult mi-au placut cele 14 volume despre epoca nazista ale lui Sven Hassel.
Un widget cool pentru blogul tau!